Marketing en verkoop gesorteerd textiel

Duurzame samenwerkingsrelaties met klanten

Bij de werving van klanten voor de afzet van tweedehands kleding zoekt Wieland Textiles altijd naar betrouwbare partijen die goed en verantwoord zakendoen in hun lokale markten. Dat betekent onder meer dat ze, in verhouding tot de lokale waarden en normen, zorg moeten dragen voor een fatsoenlijke betaling van hun medewerkers en veilige arbeidsomstandigheden. De contacten met klanten voor de gesorteerde, textiele producten en materialen van Wieland Textiles komen vooral tot stand via haar uitgebreide netwerk. Na het eerste contact, meestal via e-mail, worden nieuwe klanten uitgenodigd voor een bezoek aan het bedrijf in Wormerveer. De ervaring vrijwel elke klant onder de indruk is van de professionaliteit van het sorteerproces van Wieland Textiles .

Als er eenmaal een goede basis is gelegd, probeert Wieland Textiles met klanten een duurzame samenwerkingsrelatie op te bouwen. Net als met alle andere klanten overigens, want goede zakenrelaties vormen een belangrijke pijler in de bedrijfsfilosofie van Wieland Textiles. Daarom probeert de directie alle klanten minstens één keer per jaar persoonlijk te bezoeken in hun eigen omgeving. Zo heeft Wieland Textiles  in de loop der jaren een omvangrijk netwerk van zakenrelaties opgebouwd. Dit netwerk strekt zich uit over de hele wereld en over drie continenten (Europa, Afrika en Azië).

Verkoop van tweedehands kleding

De verkoop van tweedehands kleding aan klanten in Afrika, Azië en Oost-Europa vormt de belangrijkste inkomstenbron voor Wieland. De sortering van textiele materialen levert wel wat op, maar dat is tot dusver niet genoeg om deze activiteit winstgevend te maken.

Opgebouwde zakenrelaties

Wieland probeert klanten minstens één keer per jaar persoonlijk te bezoeken in hun eigen omgeving. Zo heeft Wieland in de loop der jaren een omvangrijk netwerk van zakenrelaties opgebouwd. Dit netwerk strekt zich uit over de hele wereld en drie continenten (Europa, Afrika en Azië).

Sortering en hergebruik textiel drijft op verkoop tweedehands kleding

De verkoop van tweedehands kleding aan klanten in voornamelijk Afrika, Azië en Oost-Europa vormt de belangrijkste inkomstenbron van Wieland Textiles. De sortering van textiele materialen levert wel wat op, maar dat is tot dusver niet genoeg om deze activiteit winstgevend te maken. Met het oog op de toenemende schaarste in de wereld aan waardevolle grondstoffen, zoals katoen en wol, is de bedrijfsstrategie van Wieland gericht op verdere opwaardering van grondstoffen (C2C) uit textiele materialen en nieuwe, meer rendabele product-marktcombinaties. Tot het omslagpunt is bereikt, moet de sortering van textiele materialen worden betaald uit de verkoop van tweedehands kleding. Dat lukt tot dusver heel goed. Want vooral dankzij de uitstekende zakenrelaties met klanten in Afrika en Oost-Europa kan Wieland in Nederland een aantrekkelijke prijs bieden voor ingezameld textiel. Deze relaties zijn bereid en in staat een goede prijs te betalen voor professioneel gesorteerde, tweedehands kleding.